Herhaalrecepten – Huisartsenpraktijk de Steenbok – Boxmeer

Herhaalrecepten

 

Recepten via het patiënten portaal 

Wij hebben een enquête gehouden over het patiëntenportaal. Hieruit is een aantal zaken naar voren gekomen. Het komt soms voor, dat de medicatie in het patiënten portaal niet klopt. Enkele voorbeelden: het juiste medicijn staat er niet tussen, de dosis klopt niet na een wijziging door uw huisarts of specialist, of er staan nog oude medicijnen tussen die u niet meer gebruikt.  Is dit bij u het geval?  Neem dan contact op met de praktijk. Wij maken dit in orde voor u. U kunt de medische gegevens tot 1.5 jaar terug bekijken.

U kunt ook voor andere vragen/opmerkingen over het patiëntenportaal met ons contact opnemen.

Herhaalrecepten

Zoals u kunt zien, is de website aangepast en wordt er achter de schermen nog aan gewerkt. Het kan zo zijn dat het aanvragen van herhaalrecepten, anders verloopt dan dat u gewend bent. Sinds juli 2020 is het wettelijk verplicht om patiënten elektronisch toegang te geven tot de eigen medische gegevens. U kunt hiervoor een aanvraag via het patiënten portaal rechts boven in doen. Let op: het kan tot 4 weken duren voordat uw aanmelding is verwerkt. Mocht uw medicatie nu op zijn, spreek dan gerust eenmalig in op de herhaalreceptenlijn (keuze 3 bij het bellen) in afwachting van het verwerken van uw aanvraag. Een andere optie, mocht u het patiënten portal niet willen gebruiken, is het aanvragen van een jaarlijkse herhaalservice via uw apotheek. Neem hiervoor zelf contact op met uw eigen apotheek.  Lukt het u niet of heeft u vragen, bel dan gerust de praktijk!